Världens populäraste godis lanserar sina första klädkollektion
Den som scrollat på sociala medier har definitivt sett hur kreatörer världen över provsmakar BUBS, skapar egna recept och experimenterar med nya smakkombinationer. Efterfrågan på godiset har varit minst sagt hög och just amerikanerna verkar älska BUBS.
Nu tar BUBS nästa steg och släpper sin första klädkollektion. Kollektionen är unisex och går i pastelliga toner. Den består av bland annat hoodies, collegetröjor, bucket hats, t-shirts och kepsar.
– Att BUBS nu lanserar sin allra första klädkollektion känns som ett naturligt nästa steg. Vårt godis har länge varit en snackis, nu vill vi ge chansen att bära sin kärlek till BUBS på utsidan också, säger Helena Sandström, marketing manager, BUBS.
Dessutom landar en ny och mer modern design för BUBS förpackningar och logga. Smakerna och den luftiga texturen är densamma, men uttrycket är nytt och nu lyfts den ikoniska formen fram tydligare i designen. BUBS klädkollektion säljs exklusivt på bubsmerch.se från den 25 september. Den nya påsdesignen rullas ut i dagligvaruhandeln under perioden vecka 37–42.