CandyKing öppnar butik i hjärtat av New York
Under 2025 har svensk lösgodistradition blivit ett globalt fenomen, inte minst i USA där Swedish Candy snabbt etablerade sig på TikTok och amerikanerna filmade sig själv när de provade olika godisar. Nu tar CandyKing nästa steg för att möta den växande efterfrågan från amerikanska konsumenter och öppnar sin första butik på Manhattan. I trendiga West Village, på ikoniska Bleecker Street, öppnar på lördag den 6 december en permanent butik med ett noggrant utvalt godissortiment. Äntligen får både New York-bor och turister ta del av CandyKings generösa lösgodisutbud, fyllt med smaker och former som gjort flera svenska godisklassiker till en global sensation.
– Det känns fantastiskt kul för oss på CandyKing att fortsätta sprida den smakglädje, kvalitet och valfrihet som varumärket står för. Dessutom kommer kunderna att få möjligheten att påverka sortimentet över tid, vilket görs möjligt då butiken är i New York för att stanna, säger Laura Rytkölä, globalt ansvarig för CandyKing.
Den färgstarka butiken öppnar ett stenkast från den välkända FRIENDS-lägenheten och här kommer kunder kunna mixa sina favoritgodisar och upptäcka nya, spännande smaker. Redan från start kommer butiken att erbjuda flera av det mest sålda lösgodiset i Sverige; Center, Stora Colaflaskor, Kexchoklad mini och Plopp.
Spana in den fina butiken på Instagram: @candyking_nyc.
