Moët & Chandons roséchampagne får ny kostym

Moët & Chandon Rosé Impérial får ny kostym.

Varje år till Alla hjärtans dag lanserar Moët & Chandon en limiterad upplaga av sin roséchampagne. Årets design är en tolkning av husets ikoniska svarta band.
14 februari, 2019

Moët & Chandons ikoniska svarta band har klätt champagnehusets flaskor sedan 1886. I år används den eleganta symbolen på den nya förpackningen, som är en del i kollektionen ”Rosé Treasured Ties” – framtagen för att hedra husets hantverk och tillverkning av roséchampagne.

– Alla hjärtans dag handlar om att uppskatta sina nära och kära, att ta tid för att skapa stunder att minnas och att knyta starkare band med varandra. Det är precis vad Moët & Chandon vill uppmuntra, säger Christina Ericsson, Brand Manager Moët Hennessy Sverige.

Smak och doft

Moët & Chandon Rosé Impérial har en livfull, rosa färg och en tydlig smak av röda bär och frukter, som hallon, smultron och blodgrape med inslag av ljust bröd och mineral. Champagnen har en bärig doft med toner av smultron, vit choklad, hallon och apelsin.

Moët & Chandon Rosé Impérial (nr 7598) kostar 449 kr. Den limiterade förpackningen kommer finnas på Systembolaget fram till den 31 mars.

I samband med lanseringen bjöd Moët & Chandon in till en exklusiv champagnefrukost på Brasseriet i regi av stjärnkrögaren och konditorn Daniel Lindeberg.

Moët & Chandon bjöd in till champagnefrukost på Brasseriet.

Moët & Chandon bjöd in till champagnefrukost på Brasseriet.

Krögaren och konditorn Daniel Lindeberg lagade maten.

Krögaren och konditorn Daniel Lindeberg lagade maten.

Dukningen gick i rosa toner.

Dukningen gick i rosa toner.

Detalj från Brasseriets vackra lokaler.

Detalj från Brasseriets vackra lokaler.