Allt du vill veta om Chanels nya "naturliga" beautylinje N°1

Allt du vill veta om Chanels nya "naturliga" beautylinje N°1

Chanels nya beautykollektion N°1.

Från N°5 till N°1 – Chanel går tillbaka till naturen och breddar hållbathetsperspektivet med sin nya hudvård-, doft- och makeupkollektion N°1.
24 januari, 2022
I den här ordningen ska du använda dina produkter enligt The skin coach
1:44

Efter reklamen: I den här ordningen ska du använda dina produkter enligt The skin coach

(1:44)

Slå på ljud

Förra året fyllde modehuset Chanels allra mest ikoniska doft, N°5, håll i er – 100 år! Och nu när vi just tagit klivit in i 2022 dyker så en ny, modern "etta" upp i husets beautykartotek.

N° 1 de Chanel är franska modehusets allra första, tydliga steg för en mer hållbar produktion, innehåll och förpackning - och ett mer holistiskt perspektiv på skönhet.

"Second skin"-känsla på nya Revitalizing foundation N°1.

No.1 de Chanel är märkets mer "skinimalistiska" syn på beauty, inspirerad av Gabrielle Chanels ursprungliga holistiska koncept. Eller, som varumärket uttrycker det:

"Ända från början förutsåg Chanel framtiden och såg skönhet enligt visionen som ärvts från Gabrielle Chanel: det finns ingen dualitet mellan sinnet och sinnena, ingen skillnad mellan förnuft och känsla, ingen separation av kroppen och känslorna."

Eeye and lip cream a la N°1 the Chanel.

N°1-kollektionen består av en linje hudvård, makeup och doft där innehållet är upp till 97 procent naturligt baserat.

Här hittar du en puder-till skum rengöring Powder to foam cleanser, två olika serum i Revitalizing serum in mist, och Revitalizing serum. Här finns också en Revitalizing cream och lättare lotion, samt en härlig Eye- and lip cream. Revitalizing cream även kommer som refill.

Rött kamelia-extrakt är seriens "hjälteingrediens".

Makeupen är minimalistisk och allt handlar om enkelhet – rött kameliaextrakt är i fokus som huvudingrediens i hela serien och sätter även tonen för färg och förpackningar.

N°1 Lip and cheek balm.

Att förenkla sin beautyrutin är tanken och göra ritualen på morgongen krångelfri som möjligt.

Makeupredskapen i N°1-kolektionen är en Revitalizing foundation med "second skin"-känsla och ett läpp- och kindbalsam, Lip and cheek balm i sex olika nyanser.

Delar av N°1-kollektionen.

En trend som syns allt mer är enkelhet och skinminimalism, precis som här där rutinen står med enkelhet i fokus. rengöring, serum och crème, foundation och en makeupfärg för både läppar och kinder.

L'eau rouge, doftmisten i N°1.

Sist men inte minst, en doftmist i L'eau rouge revitalizing mist – en 97 procent naturligt framställd doft där den röda kamelia-blomman är i fokus och har fått fint och friskt sällskap av bland annat mysk och iris.

Ansträngningar för att hålla jämna steg med hållbara produktion och förpackningar. Bland annat finns en refill för ansiktscrèmen, de traditionella pappersbladen med ingrediens- och appliceringsmetoder är borttagna och vissa av locken är tillverkade av återvunnet material och mer än 80 procent av sortimentets förpackningar gjorda av glas som enkelt kan återvinnas när de tagit slut.

Allt för att göra fler välkomna steg in i en mer miljömedveten produktion av lyx för badrumsskåpet.

N°1 de Chanel säljs i Chanels beautyboutiques i Stockholm, Göteborg och Malmö, samt via deras svenska hemsida.

LÄS MER:

Romantiska dofter inför alla hjärtans dag – 12 kärleksfulla parfymer

Soap brows – allt om den hetaste bryntrenden just nu

Webbshopparnas bästsäljare inom makeup – ELLEs beautyexpert har testat