Här öppnar pyjamasmärket Nufferton pop-up i jul
Det var med visionen att förändra och modernisera det klassiska plagget pyjamas som Nufferton grundades i Stockholm år 2016 av Felipe Montt, Henrik Düfke och Adam Lindberg. I dag säljer varumärket pyjamasar och loungewear världen över på sin webbshop och i butiker som Opening Ceremony i New York. Under julhandelns sista dagar finns de dessutom på plats i Mood Stockholm för att låta besökarna bekanta sig med den växande pyjamaskulten.
– Svenskarna tillbringar mer tid hemma än någon annan i världen och därför tyckte vi att det var den perfekta platsen för att starta ett pyjamasmärke, säger Felipe Montt, Creative Director på Nufferton.
Pyjamasarna från Nufferton finns i flera olika färgställningar och mönster – och allt är unisex.
– Alla älskar den perfekta julklappen pyjamasen. Nufferton har en klassisk produkt med en edge och bakom varumärket står ett härligt gäng med en nytänkande tonalitet. Vi ser framemot deras färgsprakande happening som sprider glädje och inspiration hos oss inför julen, säger Karin Lagerqvist, marknadsansvarig Mood Stockholm.
Nuffertons Pop-Up finns på plats i Mood Stockholm den 18 till 23 december i conciergen.
Foto Nufferton