Disaronno lanserar designsamarbete med Etro

08 nov, 2016
AvRedaktionen
Den italienska likören Disaronno har precis lanserat ett designsamarbete med det italienska modehuset Etro. Tillsammans har de tagit fram en limiterad flaska iklädd Etros klassiska paisleymönster.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Disaronno är en italiensk likör av sorten Amaretto. Den tillverkas främst av aprikoskärnor, men har en tydligt och karakteristisk smak av mandel med en viss bitterhet. Namnet kommer från det italienska ordet ”amaro” som betyder just ”bitter”.

Disaronno har tidigare haft fashionabla designsamarbeten med Moschino, Versace och Roberto Cavalli. Nu har turen kommit till Etro, som tagit fram en färgsprakande flaska med etniska influenser.

Samarbetet stödjer FN-initiativet ”Fashion 4 Development” och flaskan finns i begränsad upplaga i de flesta av Systembolagets butiker.

I samband med samarbetet har de även tagit fram en sötsyrlig drink:

Disaronno wears Etro sour

2 delar Disaronno

1 del citronjuice

1 del ananasjuice

sodavatten

Gör så här: Skaka alla ingredienser utom sodavattnet med is. Sila i ett glas med is och toppa med sodavatten. Garnera med en myntakvist.

Disaronno wears Etro sour.
Disaronno wears Etro sour.
Disaronno wears Etro (nr 712) kostar 169 kr.
Disaronno wears Etro (nr 712) kostar 169 kr.
Annons

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

Annons