November är här och julen närmar sig med stormsteg. Hos kedjorna har den ombonade festsäsongen varit igång länge, med festliga säsongsnyheter och nya juldetaljer att inspireras av. Nu kompletterar H&M Home sina härliga julnyheter för 2021 med en rejäl julklapp – nämligen Rent a Christmas, en hållbar julbox utöver det vanliga.
Här kan du spana in alla H&M Homes julnyheter 2021 (länk till H&M)
Naturnära och ombonat hos H&M Home
Både hösten och vintern hos H&M Home går i en nedtonad, behaglig anda. Den genomgående färgskalan är enhetlig och välbalanserad, med beige och ljusbrunt i huvudsak. Den neutrala känslan bryts av med julens klassiska kontrastfärger grönt och rött, gärna i något mörkare tappning. En tydlig röd tråd är även taktila ytor, med gosiga plädar och fluffiga ytor i fokus.
Det här är Rent a Christmas

Nu kan du hyra julpynt och juldekorationer istället för att köpa något nytt för säsongen. Foto: H&M Home.
Rent a Christmas är en efterlängtad förlängning till årets jul- och vinternyheter. Istället för att köpa från H&M Homes säsongsnyheter introduceras nu en hållbar tjänst där du kan hyra dekorationer och detaljer. Julboxen Rent a Christmas innehåller dekorationer, textilier och allt du kan tänkas behöva för att maxa julkänslan på bästa sätt.
Konceptet kommer lanseras i H&Ms konceptbutiker i Stockholm, Oslo, London, Hamburg och Paris torsdagen den 18 november. I Stockholm hittar du den härliga julboxen på Drottninggatan. Rent a Christmas finns tillgänglig för 499 kronor och då kan du behålla den i upp till tio veckor.
H&M Homes jullåt – med Janice

H&M Homes julnyheter och maffiga julbox kompletteras med en jullåt signerad Janice Kavander. Foto: H&M Home.
Både julnyheter och vinterboxar kompletteras med (There's No Place Like) Home For The Holidays, den härliga jullåten som H&M Home bad stjärnskottet Janice att tolka i sann soulanda.
– Framtiden är optimistisk och vi tror på en glädjefylld jul 2021. Vi längtar efter att vara samlade igen och skapa en varm, inkluderande atmosfär i våra hem med musik och julkänsla, säger Evelina Kravaev-Söderberg, Head of Design & Creative på H&M Home.