Bottega Venetas pre-spring 2020 kampanj är här!
Bottega Venetas pre-spring 2020 är på ingång
Det har förmodligen inte gått någon obemärkt förbi – Bottega Veneta är ett av de mest omtalade modehusen just nu! Vem suktar inte efter deras (slutsålda!) chunky boots till priset av en bärbar dator? Det gäller att vara snabb på bollen så fort Bottega Veneta släpper nytt. Under november lanseras deras Pre-spring 2020 kollektion. ELLE har fått ta del av deras kommande kampanjbilder plåtade av ingen mindre än Tyrone Lebon. Modellen Jean Campbell och kultdesignern Andre Walker pryder kampanjen. Med våren 2020 firar Bottega Veneta modern lyx samtidigt som Daniel Lee, Creative Director fortsätter att identifiera Bottega Venetas nya visuella identitet efter Tomas Maier som lämnade modehuset förra året.
Realism kontra finess
Daniel Lee har inför kampanjen hämtat inspiration från italiensk nyrealistisk film. Filmregissören Frederico Fellini kommenterade en gång ”Neorealism handlar inte om vad du visar, utan hur du visar det. Det är helt enkelt ett sätt att titta på världen utan förutsättningar och fördomar.” Italiensk neorelism är en filmrörelse som startade i Italien med början mitt under andra världskriget. Neorealismen har en stil som är präglad av ett verklighetstroget uttryck, där inspelning i hög grad sker i befintliga miljöer och belyser sympati för de lågtstående i samhället. Just den processen har använts som inspiration i både bild, kollektion och styling. En överdimensionerad guldkedja smyckar kampanjen till färgerna av smoky-blue, tallgrönt och bränd karamell –addera en skvätt svart till det så har du Bottega Venetas Pre-spring kollektion 2020. Kläderna är i vanlig ordning vackert utformade, likaså accessoarerna. Frågan är om kedjan kan bli ännu hetare i vår än vad den redan är? Vi låter bilderna tala för sig!
LÄS MER:
Chunky boots är säsongens hetaste skotrend
Mingel: Se bilderna från öppningen av Bottega Venetas nya butik