Populärt: Bäst i test Se Min Rutin Skönhetsredaktörens favoriter Solskydd Parfymer Beautytrender

Skönhet är en konst (på NK till exempel)

03 apr, 2011
AvLisa Arnell
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

I måndags smygstartade NK-varuhusens skönhetsavdelningar vårens kampanj Skönhet är en konst. På NK kosmetik visas många (förväntade) blivande klassiker upp. Inspirationen är hämtad från kända konstnärer som Salvador Dalí, Roy Lichtenstein och Mark Rothko.

Bland annat presenteras flera nya dofter, till exempel Balenciagas Balenciaga Paris (säljs exklusivt på NK Stockholm) och Guccis senaste damdoft, Flora by Gucci Eau Fraîche. Fram till den 5 april visas Dior sin ikoniska läppstiftkollektion Dior addict.

Annons

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

På båda varuhusen kommer det att finnas specialerbjudanden, mindre konstutställningar och om du vill kan du boka in en kostnadsfri make up hos makeupartister på plats.

Kampanjen pågår på NK både i Stockholm och Göteborg pågår mellan den 28 mars – 17 april.

av CHARLOTTE WEHTJE och LISA ARNELL

Makeup lagd med inspiration från Roy Lichtenstein.

Makeup lagd med inspiration från abstrakta expressionisten Mark Rothko.

Annons

Makeup lagd med inspiration från Salvador Dalí.

Fotograf: Johan Scarisbrick

Makeupartist: Linda Öhrström

Hår: Dejan Cekanovic

Annons