Populärt: Taylor SwiftSofia Richie GraingeKonserter 2024Young royalsRöda mattan

Här är Michelle Obamas kollektion som ska få fler att rösta

14 sep, 2020 
AvSaga Pettersson
Här är Michelle Obamas kollektion som ska få fler att rösta
I dagarna släpptes helt ny merch för Michelle Obamas organisation When We All Vote, med syfte att få fler att rösta i det kommande presidentvalet. Spana in den här!
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons
Kändisar du inte visste var släkt med varandraBrand logo
Kändisar du inte visste var släkt med varandra

Tiden går snabbt och det amerikanska presidentvalet närmar sig med stormsteg, och någon som gör allt vad hon kan för att få fler att rösta är Michelle Obama, 56.

För bara dagar sedan släpptes den nya merchen, som fått namnet Vote 4EVER Merch, för Michelle Obamas organisation When We All Vote, i hopp om att inpirera folk till att rösta i det kommande presidentvalet. Kollektionen är könsneutral och innehåller produkter från företag som enbart ägs av svarta och kvinnor. I ett pressmeddelande beskrivs den som användbar och funktionell, något vi ska bära med oss genom hela det kommande valet. Förutom flera olika plagg att bära på kroppen finns det prylar och accessoarer som bland annat ett ljus, en kaffemugg, ett läppstift och ett halsband.

På varje plagg eller pryl finns en QR-kod som tar köparen till en registreringslänk för att kunna rösta.

Målet med organisationen When We All Vote

Precis som organisationens mål, är syftet med merchen att få folk att rösta och samtidigt inpirera andra till att rösta – rätt så tydligt med tanke på att budskapet ”vote” pryder samtliga exemplar.

Annons

”När Michelle Obama lanserade organisationen 2018 var målet att ändra kulturen kring röstning, och Vote 4EVER Merch är en del av det uppdraget”, säger Stephanie L. Young, kulturchef på When We All Vote, till Elle.com. Hon fortsätter:

”Vi vet att människor, speciellt unga människor, ofta gör ett statement kring hur de klär sig och vi hoppas att den nya merchen motiverar fler människor till att registrera sig för att rösta”.

Hittills har det inte gått dåligt för organisationen med sitt arbete – hela 150 000 personer har registrerat sig via When We All Vote. Och så klart hoppas Michelle Obama, och alla som arbetar med organisationen, att få se folk helt kittade i merchen när de väl röstar i presidentvalet i början av november.

Foto: TT, Instagram

LÄS MER:

Michelle Obama släpper podcast i samarbete med Spotify

Michelle Obama får egen Netflix-dokumentär

Det här gör Sasha och Malia Obama idag – och så ser de ut

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Annons