Populärt: ShoppingtipsStylingtipsModetrenderNew York Fashion WeekVårmode 2024Streetstyle

Weekday gör årets reflexkollektion ihop med If

05 okt, 2016 
AvLisa Arnell
Det lysande (!) samarbetet mellan försäkringsbolaget If och olika modeaktörer fortsätter. Stil och säkerhet i kombination är både tryggt och snyggt.
Annons

Det första samarbetet släpptes 2014 och var då med BACK, mössorna från samarbetet Watch your Back syns fortfarande här och var. 2015 skedde samarbetet med jeansgurun Örjan Andersson och kollektionen If you can see me. I år är det Weekday som gjort kollektionen.

Under den mörka årstiden halverar en reflex risken för olycka. Trots det använder bara var fjärde person i Sverige regelbundet reflex (76% gör det sällan eller aldrig), bland unga är siffran ännu lägre (20% har alltid reflex). Att välja Weekday som samarbetspartner är därför dubbelt bra menar Katarina Mohlin som är kommunikationsdirektör på If.

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

– Att ändra beteenden är svårt och det krävs tålamod och uthållighet för att lyckas. Vi är därför väldigt glada att Weekday, som har stort genomslag och kunskap om den grupp människor som använder reflexer minst, nu tar över stafettpinnen.

Att sätta ljusreflekterande detaljer på till exempel löparkläder är ett strålande exempel på att lösa problemet med folk som inte syns när de är ut och tränar. Och fler och fler märken och kedjor adderar relex-detaljer på vanliga plagg. Samarbetet mellan If och Weekday består av fem accessoarer, fyra väskor och en keps.

Reflexkollektionen finns att köpa i Weekdays butiker och webbshop från och med den 1 november.

Annons