Vestiaire Collective samarbetar med Byronesque – öppnar digital pop up-butik

I dag öppnar en ny pop up-butik på nätet – fylld av unika vintageplagg. Butiken är ett samarbete mellan Vestiaire Collective och Byronesque.
17 april, 2018

Det är med avstamp i sin gemensamma passion för att modernisera uppfattningen om vintagekläder, samt att förlänga kläders livslängd genom ett cirkulärt system, som Vestaire Collectives samarbete med Byronesque har tagit form.

Samarbetet ger Vestiaires globala community tillgång till en digital pop up-butik med sällsynta vintageplagg, kurerad av Byronesque. Pop upen kommer att erbjuda 200 plagg och accessoarer hämtade från en tid då modeskaparna inte var rädda för att bryta regler och gång på gång återuppfinna modet.

De utvalda plaggen och accessoarerna är en hyllning till några av de mest ikoniska perioderna i modets historia, från 70-talets punk till mitten av 2000-talet – där varje produkt berättar en historia över modets gränser. Samarbetet markerar även starten av Vestiaire Collectives Archive Series, en rad pop ups som kommer att fokusera på att främst visa upp och sälja unika vintagekollektioner.

Pop up-butiken som är kurerad av Byronesque innehåller bland annat plagg från Comme des Garçons, Yohji Yamamoto, Maison Martin Margiela och Helmut Lang, men även unika styles från Jeremy Scott och Ghesquieres Balenciaga. Några av nyckelplaggen är det ikoniska handsydda förklädet från Maison Martin Margiela, en av Jean Paul Gaultier mindre kända trenchcoats från 1998 och en helt unik Comme des Garcons-kappa från 1986.

Samlingen finns tillgänglig på Vestiairecollective.com från och med 17 april.

Foto Vestaire Collective x Byronesque 

SENASTE VIDEOKLIPPEN FRÅN ELLE: