Modellerna donerar sitt arvode – för medverkan i Valentinos höstkampanj
Valentino meddelar att deras kommande höstkampanj 2020/2021 blir ett speciellt projekt baserat på empati skapat av deras Creative Director Pierpaolo Piccioli och kommer innehålla en rad hyllade konstnärer, modeller, skådespelare och vänner till modehuset.
#ValentinoEmpati
Höstkampanjen med namnet #ValentinoEmpati bygger på Creative Director Pierpaolo Picciolis vision att skapa nya upplevelser för alla som lever i en ny värld med social distansering. Även om vi saknar mänsklig beröring just nu, tror Pierpaolo att vi alla är sammankopplade genom empati, eftersom vi är skapade av känslor. För att bevara dessa känslor lanserar Valentino det speciella projektet baserat på empati – ValentinoEmpati, vars tanke är att fira ett samhälle, utan plats, gränser eller kategorier.
Modeprofilerna donerar tillsammans 1 miljon euro
21 personer där inkluderat en rad modeller, skådespelare, konstnärer och profiler som Naomi Cambell, Adut Akech, Maria Carla Boscono, Anwar Hadid, Christy Turlington, Gwyneth Paltrow och Laura Dern kommer att medverka i kampanjen #ValentinoEmpati.
Kampanjen kommer är tänkt att fotograferas i modellernas hem eller på den plat de befinner sig på just nu (en trend som vi förväntas se mer utav framöver) – alla kommer att bära en speciell look från Valentinos höst/vinter kollektion 2020/2021.
Tillsammans kommer de medverkande i kampanjen att donera sitt arvode till förmån för pandemin. 1 miljon euro doneras till förmån för det italienska Lazzaro Spallanzani-sjukhuset i Rom. Donationen till Lazzaro Spallanzani Hospital beräknas stödja de kommande faserna av pandemin.
Naomi Cambell.
Adut Akech.
Maria Carla Boscono.
Anwar Hadid.
Christy Turlington.
Gwyneth Paltrow.
Laura Dern.
Foto: Courtesy Valentino
LÄS MER:
Valentino slår äntligen upp portarna i Stockholm – Här hittar du butiken
Prinsessan Madeleine sa ja i vackert vitt från Valentino!
Så klär du dig hösten 2020 – vi listar de viktigaste modetrenderna