Tommy Hilfiger i samarbete med Hypebeast i ny höstkampanj

Den digitala tidskriften Hypebeast har varit med och producerat Hilfigers senaste kampanj.
13 oktober, 2017

Höstens kapselkollektion Tommy Jeans 4.0 kännetecknas av denimplagg med innovativa tvättar, äventyrliga grundfärger samt Hilfigers ikoniska logotyp. Nyckelplaggen är en överdimensionerad hoodie med flaggmotiv längst ärmarna, en blå jeansjacka och jeans med en lösare passform i en avskalad grå färgton.

Hilfiger beskriver själva kollektionen som ”en resa tillbaka till Hilfiger Denims rötter, fast med en uppdaterad twist”. Hypebeast har varit med och tagit fram både kollektionen, kampanjen och valt personerna som frontar kampanjen som fotades i London, Berlin och New York.

I kampanjen ser vi modeller och influencers som Elliott Jay Brown, Jiahe Zhang, Zsá Zsá Inci Bürkle, Aaron Max, Anajah Hamilton och Jonah Levine.

Kläderna kommer att säljas i utvalda Tommy Hilfiger-butiker runt om i världen, samt online från och med den 12 oktober.

Artikeln publicerades först på Cafe.se.

 LÄS OCKSÅ:

Gigi Hadid och Tommy Hilfiger tar hypade Tommyland till London

Alla looks från Tommy Hilfiger-visingen i Venice

Tommy Hilfiger hyllar 90-talets mode i ny kollektion