Stylein gör internationell succé – lanseras på ikoniskt varuhus
Det händer mycket för Stylein just nu. Under våren slog det populära, svenska märket upp portarna till en ny flaggskeppsbutik i Bibliotekstan i Stockholm. Men samtidigt som de på nytt har välkomnat den svenska kunden in i märkets egna värld genom den nya butiken, har siktet också varit inställt internationellt.
Stylein lanseras hos Selfridges
Under 2024 ändrade Stylein sin strategi och valde att satsa internationellt genom att visa kollektionerna i Paris fyra gånger per år, med målet att nå kunder utanför Norden och expandera både i Europa och Asien. Ett år senare finns varumärket hos några av världens mest prestigefyllda varuhus, däribland Harrods och Liberty i London, KaDeWe i Berlin, Harvey Nichols i Dubai och United Arrows i Tokyo.
Idag kom nyheten att Stylein dessutom introduceras hos Selfridges i London, en av världens mest inflytelserika modeinstitutioner.
– Jag är stolt, peppad och redo för nästa kapitel. Efter snart 25 år i branschen vet vi vad som krävs för att bygga långsiktig framgång – strategisk expansion, fysisk närvaro och ett starkt PR- och marknadsföringsarbete på varje marknad. Vår vision har alltid varit att designa kollektioner som både håller över tid och känns relevanta för den moderna kvinnan – var hon än bor, säger Elin Alemdar, chefsdesigner och grundare av Stylein och fortsätter:
– Idag lanseras Stylein på Selfridges, och det är otroligt inspirerande för oss som team att se hur vårt hårda arbete leder till att våra kollektioner nu tas emot på ett så välrenommerat och ikoniskt varuhus. Det ger oss en stark bekräftelse på att vår långsiktiga och konsekventa designfilosofi fungerar och attraherar kunder världen över.
Märkets globala satsning
Inför SS26 har orderingången från utländska kunder ökat med 115 procent och närvaron hos återförsäljare globalt mer än fördubblats. Norden är fortsatt varumärkets största marknad, men den globala expansionen – visar att Stylein nu tar en självklar plats bland Sveriges främsta modeexporter.
Foto: Stylein