Artikeln innehåller reklamlänkar

Så ser Calvin Kleins nya logga ut

Calvin Klein förändrar sin klassiska logotyp efter att Raf Simons klivit in som ny chefsdesigner.
07 februari, 2017

Under åren har Calvin Klein (länk till Apprl)s logga ändrats ett flertal gånger. Och nu är det faktiskt dags igen. Raf Simons är ny chefsdesigner, sedan sommaren 2016, och vill, givetvis, sätta sin egen prägel på CK.

Det hela ligger i tiden att ändra loggan, på kort tid har Calvin Klein (länk till Apprl) blivit ett piggt modehus att räkna med – igen. Man har tagit hjälp av en rad kända ansikten i sina kampanjer, bland andra Kendall Jenner och Justin Bieber, och via dem brutit ny mark.

calvin-klein-kendall

Kendall Jenner för Calvin Klein.

Modehuset meddelade nyheten om den nya loggan via Instagram, häromveckan. ”En återgång av själva grundkänslan”, skrev modehuset i bildtexten och förklarade samtidigt att art directorn Peter Saville är den som ligger bakom förnyelsen.

De allra mest mest populära CK-plaggen just nu är Calvins klassiska underkläder i vit, svart eller grå bomull, med bred resårkant. Just dessa underkläder kommer också spela en nyckelroll i den nya kampanjen, det meddelar Calvin Klein via Instagram. 

KÖP DINA EGNA UNDERKLÄDER FRÅN CALVIN KLEIN HÄR > (länk till Apprl)

Och vill du haffa ett par plagg med den gamla loggan får du passa på. (länk till Apprl)Snart byts den ut – på samtliga plagg.

Foto Stella Pictures