Så går det egentligen för Kenzas nystartade märke Ivyrevel

I våras investerade H&M i Kenzas nya märke Ivyrevel – nu har vi kommit över bolagets årsredovisning och det går precis som vi trodde!
04 augusti, 2016

Sveriges största bloggerska Kenza startade sitt märke Ivyrevel redan 2012 tillsammans med Aleksandar Subosic och Gustav Springfeldt. Däremot var det först i våras saker och ting tog start på riktigt. I april köpte H&M in sig i företaget med en investering på 20 miljoner kronor.

LÄS OCKSÅ: Kenza är kvinnan från den digitala generationen!

I går kunde sajten Breakit avslöja märkets färska årsredovisning – som visar att bolaget omsatt 7,3 miljoner förra året med ett rörelseresultat på minus 5,1 miljoner kronor.

Breakit skriver även att det inte är särskilt konstigt att bolaget går minus – det har gått från ett enkelt klädmärke till att vara en startup med globala ambitioner. Troligtvis kommer märket stiga under 2016.

Foto Nina Holma