Nytt kapitel för & Other Stories – höstkollektionen blir en nystart
Med höstkollektionen 2025 inleder & Other Stories också ett helt nytt kreativt kapitel. Under ledning av nytillträdda kreativa chefen Jonathan Saunders kliver varumärket in i en ny era där designfilosofi, uttryck och tonalitet fått ett rejält lyft. Förvandlingen syns i allt från en uppdaterad logotyp till hur plaggen bärs och kombineras. Det nya formspråket introduceras genom en kampanj fotograferad av Oliver Hadlee Pearch – som både väcker nostalgi och blickar framåt.
ANNONS Se hela kollektionen här!
Höstens kollektion blir startskottet för varumärkets nya kapitel och den balanserar självsäkert mellan 60-, 70- och 90-talsinspiration och nutida silhuetter. Självsäker, energisk och dynamisk – höstkollektionen 2025 vänder sig till individer som vill uttrycka sin personliga stil.
Vi möts av allt från bomberjackor och stickade plagg till oversized kappor, dressade kavajer och den perfekta mockaväskan. Lager på lager, generösa silhuetter och lekfulla accessoarer står i fokus men även texturer spelar en huvudroll där italiensk ull möter teknisk nylon, krokodilpräglat läder möter mjuk mohair och vintagekänslan förstärks i jacquard och manchester.
– Höstkampanjen hyllar plagg för vardagens upplevelser, skapade för att inspirera till personligt uttryck. Den nya varumärkesidentiteten förenar nostalgi med modernitet och markerar början på ett spännande nytt kapitel för & Other Stories, säger Jonathan Saunders, Chief Creative Officer.
& Other Stories höst 2025: Upptäck den nya varumärkesidentiteten och kollektionen
Höstkollektionen finns att upptäcka i utvalda butiker och på ANNONS stories.com från den 2 september. Spana in våra favoriter från kollektionen här:
Foto: & Other Stories