Populärt: ShoppingtipsModetrenderSe Min LookSommarmodeBadmodeOutfits till bröllopMidsommarklänningar

Monki firar 10 år med att lyfta HBTQ, mens, kroppsbehåring och systerskap

15 sep, 2016 
AvLisa Segerson
I år fyller klädkedjan Monki 10 år. Detta firar varumärket med en manifestation som de kallar Monkifesto.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Monkis födelsedagskampanj går ut på att varumärket tar upp olika statements och frågor som är centrala för kvinnor.

I kampanjen samarbetar Monki med personer som tidigare varit en stor del av kedjans familj. Frågorna som lyfts i manifestationen handlar om HBTQ, mens, kroppsbehåring, mobbning och systerskap.

”Sedan Monki startades år 2006 så har starka kvinnor alltid varit en del av märkets DNA”, säger Lea Rytz Goldman, Monki General Manager.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

”Monkifesto utgör ett nytt steg och åtagande för oss som märke. Vårt mål är att förändra attityder. Om vi kan bidra till det kommer vi att känna oss otroligt stolta”, fortsätter hon.

Kampanjen är fotad av Arvida Byström. 

Se alla härliga filmer och statements här.

För kampanjbilder? Klicka dig igenom bildspelet här nedan:

Annons