Hanna Stefanssons styling: "Gillar det lekfulla"

Hanna och Margaux berättar om deras klädstilar.

Ni har kanske sett JC:s kampanj A perfect fit? Vi bad vår bloggare Hanna Stefansson välja ut sina favoriter och styla sig själv och sin bloggkollega på ELLE, Margaux Dietz, i dem. Resultatet blev en lekfull flirt med 70-talet.
13 november, 2017

Både Hanna och Margaux är kända ansikten för de som ofta besöker elle.se. I Hannas blogg blir det mycket mode och vackra bilder; stylingtips, favoritplagg och fina bilder från hennes hemstad Köpenhamn. Margaux blev känd för många då hon filmade och delade med sig av dagen då hon födde sin son Arnold. I bloggen på elle.se får vi följa med Margaux (och Arnold) på i stort sett allt de gör.

På plåtningen med JC är båda modeller – men Hanna står även bakom stylingen av bilderna. De har båda fått välja ut sina favoritjeans och kriterierna var: snygg och skön passform – a perfect fit helt enkelt. Att få jobba med sitt stora modeintresse ger Hanna energi och hon älskar rollen som stylist.

– Både jag och Margaux gillar det lekfulla och ingen av oss är rädda för färg, säger Hanna om stylingen.

För båda bloggerskorna spelar kläderna en stor roll i hur de känner sig

– Jag själv väljer oftast klänning och klackar. Många lever för helgen och sin semester, men jag tycker man ska ta vara på varje dag. Våga satsa på något du tycker är roligt, strunta i pressen och förväntningarna från andra, säger Hanna.

– Jag klär mig enligt min sinnesstämning, som oftast är glad. Och är jag inte glad klär jag mig ändå glatt, och sätter på ett rött läppstift – då känns det bättre, säger Margaux.

Margaux och Hanna berättar om deras stil.

Hanna: Klänning, D-ID, 999 kr. Margaux: Tröja, Crocker, 349 kr. Polo, Crocker, 349 kr. Jeans, Crocker, 799 kr.

Men hur får de ihop allt? JC:s kampanj A perfect fit handlar om att få till den rätta känslan för just dig – att gå utanför dörren med helt rätt plagg för dagen, eller att få ihop alla spretiga delar i livet till en harmonisk helhet. Både Hanna och Margaux har fulltecknade agendor men verkar ändå lyckas med att få till den där balansen – samtidigt som de inspirerar oss andra med sina flöden. Vi bad dem berätta vad som är en ”perfect fit” för dem.

– Balans för mig blir det när allt blandas, när fritid och jobb flyter in i varandra, säger Hanna.

För Hanna föll saker på plats när hon flyttade till Köpenhamn. Nu för tiden blir hon inspirerad bara hon går utanför dörren och möts av danskarnas avslappnade streetmode.

– När jag ätit en riktigt bra frukost, det är fint väder utomhus och jag känner mig rätt klädd – då känner jag att det blir en bra dag.

Både Hanna och Margaux lever på sina bloggar och Instagramkonton, och i Margaux fall även sin Youtubekanal. Just nu mixar Margaux jobbuppdrag med att vara mammaledig med lille Arnold.

– Jag tycker att jag får det bästa av två världar just nu. Det är viktigt att inte gå helt upp i att bara vara mamma, jag har samma stil nu som innan – sköna jeans, collegetröja och sneakers, säger Margaux.

På de fina bilderna på Hanna och Margaux är alla kläder från JC:s kampanj A perfect fit.

Margaux och Hanna med kläder från JC.

Margaux: Klänning, Crocker, 499 kr. T-Shirt, Crocker, 149 kr. Scarf, privat. Hanna: Skjorta, Crocker, 499 kr. Jeans, Crocker, 799 kr. Basker, privat. Alla acessoarer är privata.

Läs mer:

Hitta din egen Perfect fit hos JC >

ELLEs Maragaux Dietz har förlovat sig

Hanna Stefansson vann årets modebloggare på Chicest Party 2016