Populärt: Shoppingtips Modetrender Vårmode 2025 Se Min Look Festkläder

Konst by Gucci – inspirerad av och skapad på Instagram

11 nov, 2015
AvKajsa Charliesdotter
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Fler och fler varumärken genomför och bedriver hela kampanjer i sociala medier. Senast ut från modevärlden är Gucci som bjudit in talanger att tolka deras kända mönster. 

Det är på instagram och via hashtaggen #GucciGram som man kan följa Guccis nylanserade projekt. Utvalda online-talanger, illustratörer och fotokreatörer över hela världen har bjudits in för att vara med och framställa konst utifrån Guccis egna mönster Gucci Blooms och Gucci CaleidGG Blooms är namnet på den sprillans nya cruise kollektionen som konstnärerna fritt har fått tolka.

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

”We don’t need to wait to go to a museum anymore. We just open Instagram on out smartphones and have immediate, intimate access to brilliant photographers and artists around the world who post their work as soon as they create it. What could be better for consuming culture?

– Kyle Chayka, från #GucciGram

Annons

Själva produkterna finns i butik i Sverige från mitten av november och försäljningen kommer att pågå fram till sommaren. Klicka på bildspelet för att se några av våra favoriter från samarbetet och kollektionen.

Följ samarbetet och ta del av de fantastiskt härliga och modeinspirerande konsten under hashtaggarna: #GucciGram #Gucci #AlessandroMichele #GGBlooms #Caleido.

Annons