Underlinjen UniqloU släpps två gånger per år och består i huvudsak av basplagg, uppdaterade och anpassade efter säsong. Många plagg blir favoriter hos kunderna och behålls i bassortimentet.
Uniqlos underlinje UniqloU släpps i Sverige
Höstens kollektion domineras av röda, beige, gröna och gula toner och vi ser mycket boxiga plagg, ballongärmar och dunjackor med volym. Priserna ligger i linje med övrigt sortiment.
Designteamet bakom UniqloU är ledda av designern Christophe Lemaire som tidigare varit kreativ chef på Lacoste och Hermés samt släppt linje under eget namn. 2015 gjorde han ett samarbete med Uniqlo och sedan 2016 är han kreativ chef på Uniqlo, samma år släpptes också den första UniqloU-kollektionen.
Se delar av UniqloUs höstkollektion 2018 här:

Uniqlos populära dunjackor kommer i mängder av olika färger och utföranden – här har vi en vinröd variant. Tjusig!
En av Uniqlos populära dunjackor, här ur UniqloU-kollektionen. 1 299 kr.