HOPE lyfter Sveriges mångfald inför valet

Hopes nya kampanj för mångfald

Klädmärket HOPE vill lyfta Sveriges mångfald i en ny bildkampanj inför årets riksdagsval. Kampanjen – ett stort bildkollage som speglar en mängd olika ansikten – lanseras digitalt och i skyltfönster under Fashion Week Stockholm.
28 augusti, 2018

HOPE har flera hyllade visningar på Stockholms modevecka bakom sig men väljer i sommar att istället lägga kraften på värderingsfokuserade aktiviteter.

–För oss är det viktigt att använda våra plattformar för att lyfta de värderingar vi tror på. Vi vill verka för ett Sverige byggt på öppenhet och jämställdhet och vill med bilderna både skapa dialog kring styrkan i mångfald och samtidigt uppmana alla till att rösta för medmänniskan den 9 september, kommenterar Åsa Sånemyr, VD på HOPE.

Bildkollagets alla porträtt togs under en öppen fotografering på HOPEs huvudkontor tidigare i år dit alla som önskade bjöds in för att fotograferas. Kampanjen kommer att synas digitalt, i sociala kanaler samt i skyltfönster hos HOPEs egna butiker i Sverige och på Åhléns City i Stockholm och lanseras i samband med Fashion Week Stockholm.

Läs också:

Hela visningsschemat för Fashion Week Stockholm

Ladda upp inför modeveckan med en dos inspirerande streetstyle

I dag drar Fashion Week Stockholm igång! Här är allt du behöver veta