Populärt: ShoppingtipsStylingtipsVårmode 2024StreetstyleMilano fashion weekSe Min LookTrendiga vårskor

H&M:s nya samarbete – med svenska Eytys

12 dec, 2018 
AvJohanna Lejon
Eytys samarbetar med H&M
Nu släpper H&M ett nytt designsamarbete. I vår slår man sina påsar ihop med det svenska modevarumärket Eytys – kända för sina skor med distinkta proportioner, unisex-approach och perfekt designade plagg med lösa passformer.
Annons

Eytys designestetik bortser helt ifrån könsgränser och åldersbegränsningar, och tillsammans har H&M och Eytys lyft fram kärnan i Eytys dna.

Kollektionen består bl.a. av sneakers och boots i läder, mocka och canvas tillsammans med jackor, toppar, byxor och jeans i material som twill, lack, nylon och rådenim. Skorna har karaktäristiska Eytys-sulor, medan plaggen är unisex i boxiga modeller. För första gången någonsin har Eytys också designat skor och kläder för barn.

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

Kollektionen, som är framtagen i samarbete med H&M:s designteam, kan enkelt mixas och matchas för att alla ska kunna uttrycka sin egen personlighet och stil. Reptilmönster, lack och mocka kombineras med bomullsplagg med unika tryck, medan färgpaletten består av petroleumgrönt, gult, beige, mörk indigo och svart.

Alla skor kommer i en specialdesignad kartong med ett unikt konstverk skapat av den kanadensiska konstnären Zoe Barcza.

Annons

– Med detta samarbete hoppas vi kunna introducera H&M-kunden till vår designfilosofi med robust och fuss-free design, där stil suddar ut könsgränser och funktion går före detaljer. I den här kollektionen handlar allt om proportioner – att skapa en tydlig unisex-silhuett med lösa passformer och grova skor. Det är Eytys vision om en generisk look som boostar kundens integritet, attityd och självförtroende, säger Max Schiller, Creative Director på Eytys.

– Vi gillar verkligen att Eytys har en helt egen unik look och kontaktade dem först för att göra en skokollektion tillsammans. Men efter en första brainstorming kom vi fram till att en hel kollektion – skor, kläder och accessoarer – verkligen skulle få kunden att uppleva Eytys designestetik. Med det här samarbetet vill vi erbjuda våra kunder något helt nytt med fokus på statement-skor och könsneutrala proportioner, säger Ross Lydon, Acting head of Menswear Design på H&M.

Kollektionen släpps 24 januari 2019 i utvalda butiker världen över samt online. Priserna på skorna ligger mellan 299 kronor och 1499 kronor. Kläderna kostar mellan 149 kronor och 699 kronor.

Kolla in H&M x Eytys-kollektionen nedan:

Läs mer:

Annons