Här är Johan Lindebergs första kampanj sedan återföreningen med J Lindeberg

Nu presenterar J.Lindeberg kampanjen The Bridge Series. Vilket blir Johan Lindebergs första kampanj sedan han återvänt till företaget.
15 februari, 2016

Företaget J.Lindeberg bär Johan Lindebergs namn. I december meddelade designern att han återvänder till märket. Och nu ser vi de första bilderna från hans nya arbete.

Kampanjen porträtterar en samling personligheter som uttrycker sig om något betydelsefullt och unikt. Först ut är skådespelaren och designern Waris Ahluwalia. Ahluwalia uppmärksammades stort förra veckan då han blev nekad att gå ombord ett Aero Mexico-flyg på grund av sin turban.

– Jag har alltid ansett att om man ska spendera pengar på kampanjer, så ska det användas till att säga något som verkligen är betydelsefullt. Det har varit min genomgående filosofi under min karriär. Med ”The Bridge Series” vill jag nu ta det till en ny dimension. Jag vill bjuda in människor som jag beundrar och blir inspirerad av och be dem att uttrycka sina ord och tankar om världen. Det kändes naturligt att börja med Waris som är min bästa vän, säger Johan Lindeberg.

Kampanjen består av sex bilder med olika citat från Ahluwalia. Se ett smakprov från kampanjen i bildspelet:

Läs också: Johan Lindeberg återvänder till J lindeberg