Glitter lanserar nytt premiumvarumärke – bestående av läder, kashmir och ädelstenar
Den allra första egna Glitterbutiken öppnades i Skövde 1992. År 2004 köptes Glitter av den familjeägda koncernen Bergendahl & Son AB. För att i år fira sitt 25-års jubileum lanserar Glitter det nya varumärket Aurie.
– Den skandinaviskt avskalade och stilrena estetiken är något som ligger nära oss till hjärtat när det kommer till design och med tanke på våra rötter kändes det därför självklart att skapa ett premiumvarumärke som tar fasta på detta. Med Aurie vill vi förstärka det sobra och exklusiva uttrycket med hjälp av äkta material som läder, kashmir och ädelstenar, förklarar Petra Nygren Brus, Head of Design på Glitter.
Namnet Aurie är en variation på det latinska ordet ”aureum” som betyder ”gyllene”. Varumärket riktar sig till en medveten konsument som vet vad hon vill ha och uppskattar design och god kvalitet utan att det kostar en förmögenhet.
Kollektionen består av smycken, läder och mocka-accessoarer samt stickade halsdukar och mössor av kashmir och ull. Smyckena är designade i silver och guldpläterat silver med ädelstenar som rubin, smaragd och safir.
Aurie lanseras i Glitters samtliga butiker och e-handel i dag, den 15 december.
Foto Glitter