Gina Tricot lanserar stadsguide helt baserad på stil

I vår lanserar Gina Tricot en egen stadsguide: Guided by Style. Tillsammans med 12 profiler från London, Paris och Berlin har kedjan skapat en resebok som ger oss tips på smultronställen runt om i metropolerna.
09 mars, 2016

De flesta känner igen känslan av att vara en ny stad och leta efter de trendiga restauranger, klubbar och shoppingställen. Gina Tricot har samlat ett gäng it girls och bloggare och skapat en stildriven stadsguide.

Guided by Style är en interaktiv webb-app där användaren först väljer vilken stad man vill besöka. Därefter visas flera profiler med helt olika klädstil. Genom att välja den stil man gillar bäst, får man personliga tips för dag, kväll och natt.

Några av tjejerna som delat med sig av sina tipsa är bloggarna Nina Suess, Camille Charrière och Hedvig S. Opshaug. Målet är att erbjuda en bred mix av individuella stilar, så att profilernas personliga tips ger användare en genuin upplevelse utöver de klassiska turistfällorna.

– Resor är ett stort intresse för vår målgrupp och vår ambition är att förse kunder med intressant innehåll som de kan ha nytta av. De förväntar sig att varumärken erbjuder mer än bra produkter, de vill ha delbara upplevelser som inspirerar. Guided by Style är ett innovativt sätt för oss att skapa mervärde och engagemang hos vår målgrupp, säger Magnus Johansson, Marketing Director på Gina Tricot.

Guided by Style släpps på guidedbystyle.com den 22 mars.

Se en teasern från projektet Guided by Style här nedan:

Läs också: Gina Tricot vårsatsar med skandinaviska it-tjejer

Här är alla de 12 tjejer som delat med sig av sina tips: