Gina Tricot fyller 20 år – så firar man

Gina Tricot fyller 20 år – så firar man

I höst fyller Gina Tricot 20 år och firar med en jubileumskampanj som, bland annat, bjuder på butiksevent, erbjudanden och throwback-glimtar. Kampanjen frontas av ingen mindre än kedjans tidiga och väldigt uppmärksammade kampanjansikte, den populära norskan Pernille Holmboe.
07 september, 2017

”Mycket mode för lite pengar, så löd affärsidén från första stund kring familjen Appelqvists köksbord hemma i Borås. Den kittlande tanken om att kunna ge den kvinnliga kunden en glad överraskning varje gång hon tittade på prislappen blev startskottet för entreprenörerna Annette och Jörgen Appelqvist som år 1997 grundade klädföretaget Gina Tricot. Med fokus på trikåtoppar och 12 butiker i Sverige var den spännande utmaningen i full gång”, skriver Gina Tricot i ett pressmeddelande.

Läs också: Gina Tricots SKAM-tröjor tog nästan slut direkt – då kommer det nya till butikerna

I dag har Gina Tricot 180 butiker runt om i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Med omkring 1 900 anställda är 98 procent av dessa kvinnor. Gina Tricot är ett företag som väljer att satsa på och lyfta fram kvinnor.

– Snabbhet, beslutsamhet och feminint tänkande är det vi är bäst på. Vi har mycket girl power innanför väggarna och fantastiska medarbetare som brinner för det vi gör. Jag har älskat alla dagar jag gått till jobbet i 20 år, och det känns jättekul att få fira den resa som vi faktiskt har gjort, säger Anna Appelqvist, som arbetar som Brand Director på Gina Tricot.

Firandet uppmärksammas i hela Sverige och jubileumskampanjen frontas av Gina Tricots första välkända modellansikte, norska Pernille Holmboe.

Foto Gina Tricot