Populärt: Shoppingtips Modetrender Streetstyle Se Min Look Höstens trender

Följ med på födelsedagsfest hos Nelly.com!

24 maj, 2014
AvJohanna Andersson
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons
NELLY
ELLE.se 51

Förra lördagen (17:e maj) ställde nätbutiken Nelly.com till med storslagen fest för att fira sin tionde födelsedag, hurra! Vi var bjudna att delta i festligheterna och båda våra Emmor (Elwin och Svensson) var på plats för att skåla i champagne bland ballonger, glitter och konfetti. Hela Lydmar Hotell i Stockholm hade för en kväll förvandlats till ett Nelly-hotell, med liveuppträdanden, överraskningar och treats under en lång kväll och natt av festligheter. Det perfekta tillfället att plocka fram sin snyggaste partyblåsa och högsta klackar – tjejigt och extravagant när det är som bäst.

Annons

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

ELLEs Johanna Andersson passade på att intervjua Nellys designchef, Emina Alivodic, innan eventet för att känna av partypeppen och prata vårtrender. Vi bjuder dig dessutom på härliga festbilder, exklusivt fotade av vår egen Emma Svensson. Nästan som att vara där!

av JOHANNA ANDERSSON foto EMMA SVENSSON

ELLE.se 28


En kväll för partyselfies!


Berätta vad du gör på Nelly!

– Jag driver Nellys designavdelning, där vi tar vi fram och designar våra egna varumärken. Jag jobbar dagligen med inköp, kollektionsbyggnad och trender tillsammans med våra duktiga designers och inköpare.

Annons

Vem är Nelly-tjejen för dig?

– En ung, trendig, utåtriktad och nyfiken tjej. En inbiten modetjej som gillar att ha kul!

Vart brukar ni hitta inspiration till era kollektioner?

– Inspiration hämtar vi på många sätt. Vi reser till storstäder som ständigt inspirerar oss, är alltid uppkopplade mot ledande modesajter och läser framför allt internationella modemagasin. Vi ser till att vi alltid är med där det händer. Genom ständig research och analys av tendenser som kan påverka framtida mode byggs våra egna varumärken och blir starkare och starkare för varje säsong. För oss är det också viktigt att vara lyhörda för kundernas önskemål och köpbeteende, vi är mycket angelägna om att tillgodose deras förväntningar.

Vad har ni inspirerats av till den här vårsäsongen?

– Våren 2014 inspireras vi av varumärken som Isabel Marant och Dries van Noten, och har därför skapat en ”LA-boho-rock-chic-stil” med mycket romantiska inslag och mönster. De viktigaste ”stylesen” skulle jag säga är tunikor, jeansshorts, magtoppar, kaftaner, jumpssuits och all-in-ones. På fötterna bär man mules eller en superhet variant av slip-in-tofflan.

Annons

På vilket sätt jobbar och förhåller ni er till trender?

– Trender är egentligen en struktur att jobba i, och kan vara både lång- och kortsiktiga. Kontinuerlig och grundlig research, tillsammans med en tydlig uppfattning om vad Nelly står för, gör att vi också kan vara trygga i att fatta snabba beslut; vi vet vad som styr och vilka trender man ska hoppa på eller inte.

image001

Nellys designchef Emina Alivodic flankerad av två stiliga män på festen.

 

Annons

Jag tycker mig ha hört att partyklänningar är era storsäljare. Om det stämmer, vad tror du att det beror på?

– Vi anser oss vara bäst på marknaden inom det segmentet, vi vet hur man förser kunden med festplagg för alla tillfällen. Nellytjejen älskar att festa, precis som vi!

Vilka styrkor skulle du säga att Nellys egen design har?

– Vi är unika inom det vi gör. Vi är snabba, orädda och vågar lita till vår magkänsla. Vår styrka ligger samtidigt i att vi känner vår kund och ständigt lyssnar till henne.

Vad har ni för sätt att se på och förhålla er till hållbarhetsfrågor och miljötänk?

– De är några av de mest prioriterade och viktigaste frågorna vi jobbar med under hela 2014 och framåt.

Nu har Nelly alltså funnits i 10 år, hur har ni förändrats och utvecklats sedan starten?

– Vi har gått från att vara ett litet underklädesbolag till en stor internationell aktör inom näthandel; idag har vi en portfölj med 1 000 varumärken. Vi har tagit oss till en ledande position inom näthandeln i Skandinavien, och siktar nu även på Europa. Vi vet att vi kan bli bäst på det vi gör!

Annons

Hur har ni tänkt kring ert stora event på lördag, och vad kommer gästerna att få uppleva?

– Vi kommer fira vårt 10-årsjubileum med en stor fest på Lydmar hotell, som för kvällen har förvandlats till “The Nelly Hotel”. Allt kommer att ”Nellyfieras” för att skapa en lekfull och modern känsla, precis så som Nellytjejen är och förväntas vara. Kvällen kommer att bjuda på en rad överraskningar, med liveakter som Rebecca & Fiona, The Misshapes, Tove Lo och en rad andra artister. Det kommer garanterat bli en kväll att minnas!

Det känns som det perfekta tillfället att klä sig i partyklänning och höga klackar, vad ska du själv ha på dig? 

– Självklart ett designat plagg från våra egna kollektioner. Det blir en svart jumpsuit helt i spets från vårt märke Notion 1.3 och ett par partyboots från NLY Shoes.

Vad har du för förväntningar på kvällen?

– Först och främst att våra gäster och kommer att få uppleva en kväll med mycket happenings och högt tempo i riktig Nelly-stil. Vi skall ha grymt roligt, det är ett som är säkert!

Annons
ELLE.SE 5

ELLEs Emma Elwin festade loss med Nelly på Lydmar Hotell.

ELLE.SE 3

Lisa Corneliusson och Camilla Åstrand. 

Annons
ELLE.SE 4
ELLE.se 14
ELLE.se 13
Annons
ELLE.se 12
ELLE.SE 10
Annons
ELLE.SE 7

Rebecca Scheja från dj-duon Rebecca & Fiona. 

Annons
ELLE.SE

Rebecca & Fiona skapade feststämning.

ELLE.se 46
ELLE.se 36
Annons
ELLE.se 35
ELLE.se 29
Annons

Extra snygga bellgirls för kvällen. 

ELLE.se 27

Glitter, ballonger och konfetti vid middagsbordet. 

ELLE.se 18

 Marie Serneholt var med och minglade.

Annons