Eytys släpper jeanskollektion – se kampanjbilderna

Våren 2018 släpper Eytys en, för dem, alldeles ny produktkategori – en jeanskollektion! En mindre pre launch med utvalda delar från kollektionen släpps dock redan denna vecka, på torsdag den 16 november.
Kampanjen är framtagen med londonbaserade magasinet Buffalo Zine och fotograferad av den holländska fotografen Philippe Vogelenzang. Bilderna är en hyllning till ikoniska jeanskampanjer från 1970- och 1980-talet, men med utmanade könsroller och en stor dos humor.
– Eytys 5-fickskollektion är det senaste tillskottet till vår garderob. Precis som med allting vi gör, skapades plaggen utifrån vad vi själva vill ha på oss – modernt uppdaterade klassiker, skriver Eytys i ett pressmeddelande.
Man fortsätter:
– Fokus ligger på otippade materialval som vi inte är vana att se i jeanskollektioner. Tyger som robust ull-twill från Japan, slitstarkt glansigt workwear-nylon och såklart japansk rådenim i olika färger. Samtliga plagg kännetecknas av rejäla stickningar i kontrastråd, en hyllning till traditionell workwear men här placerat i en mer elegant kontext. Samtliga plagg kommer i storlekar som sträcker sig över könsgränserna.
Läs också: Se märket Eytys coola kampanj i Sydafrika



Foto Eytys