Populärt: ShoppingtipsStylingtipsVårmode 2024StreetstyleSe Min LookTrendiga vårskor

Emilia de Poret investerar i underklädesmärket CDLP

11 sep, 2018 
AvJohanna Lejon
Underklädesmärket CDLP såg dagens ljus 2016. Sedan dess har verksamheten blomstrat. Nu går ELLEs Emilia de Poret in som investerare.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

CDLP, kalsongmärket som marknadsförts i ett flertal poddar det senaste året, grundades av Christian Larson och Andreas Palm. 2016 skedde lanseringen, med buller och bång, och sedan dess har underklädesmärket växt sig allt starkare.

– Alla kalsonger vi såg hade stora logos, gjordes i Kina och riktade sig till en sportig man. Vi ville göra något för oss som inte är så sportiga, men tycker om att klä oss snyggt – och sexigt, berättade Christian Larson då.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Han fortsatte:

– För kvinnor finns det alla möjliga typer av underkläder, från sådana de har till vardags till underkläder för dejten och den stora balen. Men vi killar ska alltid ha sportkalsonger. Det ville vi ändra på.

CDLP har, på mindre än 2 år, etablerat sig som NK:s storsäljare, börjat jobba med globala partners som Mr Porter, Selfridges & Bergdorf Goodman och har hyllats i alltifrån FT How to Spend It till Esquire, GQ och Vogue. De har dessutom prisats av magasinet Café.

Annons

I ryggen har man, förutom en unik affärsidé, också investerare och delägare som m Michael Storåkers, Johan Renck, Daniel Pilotti och David Sandström. Nu ansluter sig dessutom Emilia de Poret till gänget.

Emilia de Poret kalsongmärket CDLP

– CDLP imponerade på mig med sitt unika och tydliga koncept. Det här är ett modernt modeföretag med en väldesignad produkt, en unik paketering och ett kommunikationssätt som verkligen sticker ut, berättar Emilia de Poret för ELLE.

Hon fortsätter:

– När jag kliver in som investerare är entreprenörerna bakom lika viktiga som varumärket och produkten. Andreas Palm och Christian Larson är en grymt smart och kreativ duo och jag är så stolt över att vara med på deras resa.

En längre intervju om CDLP kan du läsa här!

Läs mer:

Emilia de Poret: Om modeveckans bästa och viktigaste

Emilia de Poret: Det finaste jag läst…

Emilia de Poret: Det bar jag på Polarpriset

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Annons