Artikeln innehåller reklamlänkar – läs mer här >

Ellos nya satsning: gör kampanj med stilikonen Jeanne Damas

I morgon lanserar Ellos sin nya höstkampanj. Ansiktet utåt är franska stilikonen Jeanne Damas.
20 september, 2017

”Ellos väljer att i sin höstkampanj lyfta klassiska plagg som varje kvinna behöver i sin garderob som de valt att kalla Iconic Essentials. Hjältar som kappan, vita skjortan, polotröjan, svarta byxan, läderjackan, den lilla svarta, blåjeansen, kavajen och kjolen kombineras självklart med höstens läppstift. Dessa tidlösa plagg bärs i modets huvudstad av den parisiska stilikonen, Jeanne Damas, som är synonym med den avslappnade stil som kommer så naturligt för många fransyskor och som uppskattas av den nordiska kvinnan”, skriver Ellos i ett pressmeddelande.

Läs också: Jeanne Damas om Rouje: ”Kollektionen är kvinnlig, cool och tidlös”

– Ellos Iconic Essentials passar alla tillfällen, alla garderobsikoner som jag bär i kampanjen är plagg som alltid har haft en viktig plats i min garderob. Ellos är ett väldigt relevant livsstilsvarumärke för den moderna kvinnan, då de har allt från tidlösa kläder till inredning för hemmet, säger Jeanne Damas.

Läs också: Ellos Home lanserar vintagekollektion i höst – smygkika på bilderna

– Vi är riktigt stolta över vår höstkampanj, Ellos Iconic Essentials. Vi vill med kampanjen inspirera alla kvinnor i norden, att bära tidlösa garderobsikoner och guida dem till nya favoriter som underlättar deras vardag och tar fram deras bästa jag. Jeanne Damas som frontar kampanjen är en av vår tids coolaste stilikoner som inspirerar kvinnor världen över med sin stilsäkra vardagslook. Därför föll det sig så naturligt att hon skulle fronta höstkampanjen, vår hyllning till alla Elloskunder i norden, säger Marina Davarinou, vd på Ellos Group.

Plaggen finns att köpa på Ellos sajt från och med i morgon, den 21 september. (reklamlänk från Apprl)

Se alla kampanjbilder nedan.

Foto Ellos