Artikeln innehåller reklamlänkar
Populärt: ShoppingtipsModetrenderSe Min LookSommarmodeBadmodeSommarklänningarOutfits till bröllopHöstens trender

Cissi Forss rappar i Gina Tricots nya denimkampanj

01 mar, 2017 
AvLisa Segerson
I samband med deras denimkampanj har kedjan Gina Tricot skapat en unik musikvideo och specialskriven hitlåt för att stödja hållbart mode. Framträdandet i klippet framförs av skådespelerskan Cissi Forss – som tidigare varit ansiktet utåt för kedjan.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

ANNONS Gina Tricot fortsätter sitt arbete med hållbart mode och under våren 2017 fokuserar märket på en mer hållbar bomullsproduktion när det kommer till denimplagg.

– Alla kedjans denimprodukter kommer att tillverkas i hållbar-bomull, säger Gina Tricot i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ: GINA TRICOTS SKAMTRÖJOR TOG SLUT

Arbetet ska drivas framåt med hjälp av en ny denimkampanj och en egenskriven låt. Låten heter ”The Way” och framförs av Cissi Forss som tidigare arbetat med ANNONS Gina Tricot. I musikvideo får vi följa med hela vägen från huvudkontoret i Sverige, via bomullsfälten i Indien och tillbaka hem till centrallagret i Borås.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Som en del av ANNONS Gina Tricots hållbarhetssatsning utökas sortimentet med ännu fler jeans i hållbar bomull. Kedjan samarbetar även med Better Cotton Initiative.

LÄS OCKSÅ: CISSI FORSS ÄR GINA TRICOTS NYA ANSIKTE UTÅT

– Hållbart mode är på allas läppar denna vår och tanken är att nå ut med detta viktiga ämne på vårt eget sätt som kan engagera och intressera vår målgrupp och få bra spridning i sociala medier. Att vår kära Cissi Forss är en inspirerande person med många talanger bevisar hon genom att med mycket humor och värme rappa fram låttexten om våra hållbara modesatsningar, säger Alexandra Davidsson som är pr-chef på Gina Tricot.

Tjuvlyssna och se musikvideon här. Hela låten släpps den 10 mars.

https://www.youtube.com/watch?v=6SmVj_K75h4&feature=youtu.be

Annons