Bottega Veneta visar våren med ny modefilm – se första klippet här

Inför vårsäsongen presenterar det italienska modehuset Bottega Veneta sin SS18-kollektion med en ny kampanjfilm uppdelad i sex episoder.
01 februari, 2018

Kampanjfilmen har titeln Reflections och presenterar en rad stillbilder på kollektionen. Filmen är regisserad av regissören Fabien Baron och kommer att släppas i 6 episoder under säsongen.

Märket har sedan 2001 jobbat med projektet The Art of Collaboration, ett projekt som handlar om att lyfta relationen mellan design och konst. Nedan berättar Bottega Venetas chefdesigner Tomas Maier mer om projektet och den nya kampanjfilmen.

Vad fyller Bottega Venetas nya kampanjfilm för funktion? 

– Kortfilmerna skapar en längtan till att ta kampanjen längre in i en berättelse. Du börjar tänka: Vem är kvinnan? Vad gör mannen där? Vem äger huset? Filmen låter oss helt enkelt ta historian längre. Den är öppen för tolkning.

Hur anknyter filmen till vårkollektionen? 

– Dessa filmer har lager och djup. De kategoriseras inte lätt. Vårkollektionen är byggd på samma sätt. Du kan inte bara säga, ”Åh, det är arbetskläder. Åh, det är för cocktails.” Dessa bitar kan gå i så många olika riktningar.

Filmens titel är Reflections, vad betyder ordet reflektion för dig?

– För mig betyder det att varje person tolkar filmerna på egen väg. Vi gillar när människor gör något eget. Det går tillbaka till modets individualitet och vårt motto ”När dina egna initialer är tillräckligt.”

Filmens första del ser ni här:

LÄS OCKSÅ:

Bottega Veneta öppnar i Stockholm

De bästa looksen från Haute Couture Week i Paris