Så (snygg) var Rihannas visning för Puma

I natt visade Rihanna upp sin höstkollektion för Puma, hennes debutkollektion som creative director för märket. Och det lovar gott.
13 februari, 2016

Efter Kanye Wests uppvisning i torsdags trodde vi knappt att det fanns utrymme för en till artist att överträffa modefolkets (och våra) förväntningar. Men det gjorde det uppenbarligen – de båda visar att musik och mode mycket väl kan gå hand i hand.

Läs mer: Allt om Kanyes Wests Yeeezy-show här >

I slutet av 2014 avslöjades det att Rihanna skulle bli creative director för Puma. I slutet av 2015 lanserades hennes skokollektion för märket och visningen under New York Fashion Week är hennes första.

Till skillnad från Kanyes ”avslappnade och intima” presentation för ungefär 18 000 (!) av sina nära och kära på Madison Square Garden, satte Rihanna en mer traditionell prägel på sin modevisning. Artisten visade upp en kollektion med coola sportplagg med en tuff och nytänkande edge. Hon höll sig till en svart och vit färgpalett och stylingen var mörk och gotisk med fantastiska silverdetaljer. (Vi älskar de mörka läpparna!).

Se bilderna från modevisningen där Rihanna.

Bilder AOP/IBL

 

Och samtidigt på instagram…

Det här inlägget från Instagram går inte att visa just nu. (E01)
Det här inlägget från Instagram går inte att visa just nu. (E01)
Det här inlägget från Instagram går inte att visa just nu. (E01)