Populärt: Shoppingtips Modetrender Vårmode 2025 Se Min Look Festkläder

Acne gör jeansbrickor för Svenskt Tenn

03 feb, 2009
Av
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

[nggallery id=673]

Jonny Johansson och hans Acne är en framgångssaga inom svenskt mode. Acnes första jeans lanserades 1997 och nu, drygt tio är senare löser samarbetena av varandra. Efter sneakers med Tretorn, cyklar med Bianchi och jeanskollektion med Lanvin läggs nu ett designsamarbete med Svenskt Tenn till meritlistan.

– Inredning är mode och mode är inredning, säger Jonny Johansson, creative director på Acne.

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

Jag har en kärlek till Svenskt Tenn och söker ofta inspiraion här. Modevärlden söker alltud efter det unika som inte finns någon annanstans – som exempelvis Svenskt Tenn.

I den limiterade kollektionen finns bland annat en bricka i denim och Josef Frank-stolar klädda i second hand-skinnjackor.

Utställningen finns att se på Svenskt Tenn på Strandvägen 5 mellan den 3 februari och 22 mars.

Av Lisa Arnell

Annons