7 snabba till Ace & Tates grundare Mark de Lange

Nu öppnar glasögonbrandet Ace & Tate pop up-butik på Södermalm i Stockholm. ELLE har pratat med grundaren Mark de Lange och tagit reda på konceptet bakom märket.
19 januari, 2017

Berätta om märket Ace & Tate?

– Vi är ett Amsterdambaserat och digitalt glasögonmärke. Och om du frågar mig så erbjuder vi eleganta modeller med hög kvalitet, till ett bra pris. Vårt mission är att förändra sättet kunder använder och köper glasögon.

LÄS OCKSÅ: ZARA LARSSON I EXKLUSIV INTERVJU MED ELLE

Din största inspiration? 

– Det skiljer sig! Jag kan inte identifiera en specifik sak men jag skulle säga att det är en kombination av visuell konst, musik och resor. Låter som en klyscha, men att vandrade runt i nya städer och se nya saker inspirerar mig.

Vad händer härnäst?

– Vårt fokus ligger på våra offline- och onlinekanaler. Nu har vi öppnat ett pop up-utrymme på Södermalm, Stockholm, men vi planerar även att öppna en permanent butik i staden senare i år.

Ni lanserade märket 2013. Hur stora är ni?

– För oss handlar det inte om hur stora vi är. Vi är i ett skede där vi kan arbeta med riktigt inspirerande personer och göra häftiga saker. Det är en central betydelse och framgång för vårt varumärke!

LÄS OCKSÅ: GLASÖGONMODET GENOM TIDERNA

SS17 snyggaste eyewear-trend?

– Ju större och djärvare solglasögon – desto bättre. Runda bågar är också en favorit just nu!

Dina favoritmodeller just nu?

– Axl Smoke, Neil Satin Gold, Hudson Tigerwood! Ni hittar dem här. <—–

Vad är det bästa med att designa glasögon?

– Det bästa är att du alltid kan leka med olika former och färg. Du kan även tillgodose alla stilar och behov för slutkonsumenten.

Pop up-butiken ligger på Åsögatan 136 se alla mingelbilder från invigningsfesten i bildspelet.