Populärt: MatDrinkarVegetarisktBakningAlla receptPåskmat

House of Dagmars nya designsamarbete – gör sommarens finaste cavaflaska

02 maj, 2018 
AvHanna Carlsson
Ett samarbete mellan två starka kvinnor. Det spanska vinhuset Codorníu och det svenska modehuset House of Dagmar inleder nu ett designsamarbete inför sommaren 2018. Med inspiration hämtad från den moderna kvinnan, konst och natur.
Annons

Lagom till sommaren inleder vinhuset Codorníu ett blomstrande samarbete med House of Dagmar som resulterat i en exklusivt framtagen flaska för Spaniens mest sålda premiumcava, Anna de Codorníu – klädd i House of Dagmars pre-fall 2018-kollektion.

Med inspiration hämtad från den moderna kvinnan, konst och natur har Dagmar klätt flaskan i rosa tulpaner mot en djupgrön bakgrund. Precis samma mönster som kommer att rama in Dagmars pre-fall 2018-kollektion kommer alltså att smycka premiumcavan Anna de Codorníu.

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

– I vår design vill vi involvera alla aspekter av den moderna kvinnan – hon attraheras av både konst, kultur och natur. Hon är medveten om vad hon bär, liksom vad hon dricker. Därför känns det kul att kunna göra ett samarbete där det bästa av två världar möts – cava och mode, säger Sofia Wallenstam, en av de tre systrar som startade House of Dagmar 2005.

Anna de Codorníu är en ekologisk premiumcava tillverkad på Chardonnay-druvan. Doften är full av tropiska frukter som ananas, men även inslag av citrusfrukter, av grapefrukt och lime. Smaken är torr och fräsch – med toner av citrus. Vinet är lämpligt som aperitif och till lätta fisk- och skaldjursrätter.

Anna de Codorníu (nr. 736901) kommer säljas i en begränsad upplaga och lanseras på Systembolaget 1 maj. Den limiterade designen släpps i mitten av maj.

Läs också:

Artikeln publicerades först på ELLE mat & vin.

 

Annons