5 goda och mättande matlådor

Trött på dålig sushi och vissna hämtsallader? Gör en god och nyttig lunchlåda och ta med. Dubbla receptet så har du både lunch och middag!
01 april, 2019

MÅNDAG:

Bönsallad med pancetta, parmesan och citrondressing

Varva bönor, mynta, parmesan och blodapelsin i en stor skål. Häll över dressing och smula över pancetta och mandel.

Till receptet >>

Bönsallad med pancetta, parmesan och citrondressing.

Bönsallad med pancetta, parmesan och citrondressing.

TISDAG:

Rostade grönsaker med couscous, räkor och harissa

Fräsch och mättande sallad med rostade grönsaker, couscous, räkor och harissa. Citrondressingen med yoghurt och vitlök är ”to die for!”

Till receptet >>

Rostade grönsaker med couscous, räkor och harissa.

Rostade grönsaker med couscous, räkor och harissa.

ONSDAG:

Mustig minestronesoppa

Minestronesoppa är en italiensk klassiker som går att variera efter säsong. Perfekt att laga mycket av och frysa in!

Till receptet >>

Mustig minestronesoppa.

Mustig minestronesoppa.

TORSDAG:

Cashew- och limebakad lax med couscoussallad

Testa att baka laxen med cashewnötter och lime. Servera med couscoussallad och en sås gjord turkisk yoghurt, honung salt och peppar.

Till receptet >>

FREDAG:

Lammburgare i surdegsbröd med halloumi och myntaraita

Underbart god hamburgare på lammfärs! Passa på att dubbla receptet. Dressingarna håller sig ett par dagar i kylskåp och burgarna går utmärkt att frysa in.

Till receptet >>

Lammburgare i surdegsbröd med halloumi och myntaraita.

Lammburgare i surdegsbröd med halloumi och myntaraita.

Av: Anna Wendt
Foto: Lisa Björner