Populärt: Serietips Trender Filmtips Intervjuer Resguider Nobelfesten

Urbanears gör drömmig rosa kollektion med Arvida Byström

02 okt, 2018
AvJohanna Lejon
Efter succékampanjen med världsstjärnan Tove-Lo, lanserar nu Urbanears sin Pink Collection under konceptet Listen to Yourself tillsammans med konstnären Arvida Byström.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Urbanears samarbete med Arvida Byström gör det möjligt för varumärket att lansera produkter i en traditionellt feminin färg som en form av starkt självuttryck, vilket skapar ett meningsfullt och inflytelserikt ögonblick i populärkultur genom design. Arvida uttrycker innebörden av Listen to Yourself och är en kraftfull röst för den kvinnlig styrkan, som använder feminism och färgen rosa för att kasta ljus på viktiga samhällsfrågor.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

– Det var frustrerande för mig att det där typiskt flickiga, exempelvis att vara fnittrig, bära rosa och framhäva sig själv som någon som inte vet eller kan något, var så accepterande när det handlade om unga tjejer, säger Arvida Byström om färgen rosa.

Annons

– Rosa är en färg som framkallar mycket känslor och som konstigt nog bedömts som en söt färg. Den har en mjuk sida, men river också tillbaka ibland.

Kollektionen finns till försäljning från 1 oktober för 999 SEK respektive 799 SEK. 

Urbanears gör kollektion i rosa
Urbanears lanserar rosa hörlurar
Urbanears gör kollektion med Arvida Byström
Annons
Urbanears x Arvida Byström
Urbanears samarbetar med Arvida Byström, konstnär
Annons

Läs också:

Urbanears samarbetar med Tove Lo – se bilderna!

Sandra Backlund samarbetar med Urbanears – kolla in bilderna

Annons