Urbanears gör drömmig rosa kollektion med Arvida Byström

Efter succékampanjen med världsstjärnan Tove-Lo, lanserar nu Urbanears sin Pink Collection under konceptet Listen to Yourself tillsammans med konstnären Arvida Byström.
02 oktober, 2018

Urbanears samarbete med Arvida Byström gör det möjligt för varumärket att lansera produkter i en traditionellt feminin färg som en form av starkt självuttryck, vilket skapar ett meningsfullt och inflytelserikt ögonblick i populärkultur genom design. Arvida uttrycker innebörden av Listen to Yourself och är en kraftfull röst för den kvinnlig styrkan, som använder feminism och färgen rosa för att kasta ljus på viktiga samhällsfrågor.

– Det var frustrerande för mig att det där typiskt flickiga, exempelvis att vara fnittrig, bära rosa och framhäva sig själv som någon som inte vet eller kan något, var så accepterande när det handlade om unga tjejer, säger Arvida Byström om färgen rosa.

– Rosa är en färg som framkallar mycket känslor och som konstigt nog bedömts som en söt färg. Den har en mjuk sida, men river också tillbaka ibland.

Kollektionen finns till försäljning från 1 oktober för 999 SEK respektive 799 SEK. 

Läs också:

Urbanears samarbetar med Tove Lo – se bilderna!

Sandra Backlund samarbetar med Urbanears – kolla in bilderna