Populärt: Serietips Trender Filmtips Intervjuer Resguider Årshoroskop 2025

Spice Girls powerklassiker blir feministiskt budskap i ny kampanj!

05 jul, 2016
AvAxel Scholtze
Tjugo år har gått sedan Spice Girls slog igenom med hiten "Wannabe", fortfarande inspireras vi av deras "Girl power"-attityd. I dag lanserade The Global Goals en kampanj som gav hitlåten en helt ny mening.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Organisationen The Global Goals lanserade i dag sin nya kampanj #WhatIReallyReallyWant – en kampanj som uppmanar alla tjejer och kvinnor att berätta för världsledarna vad de vill förbättra och uppnå med jämställdhet, detta genom att lägga upp bilder via instagram.

För att förstärka budskapet gjordes en remake av 90-talets största hit ”Wannabe” av Spice Girls, denna gång med artister från Sri Lanka, Nigeria, Sydafrika, Kanada, USA och Storbritannien.

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

Se den fantastiska videon nedan!

Annons

LÄS OCKSÅ: Beckhams firar bröllopsdag med årets kärleksförklaring!

Videon spred sig snabbt över världen och ingen mindre än Victoria Beckham har kommenterat kampanjen:

Annons