Populärt: Serietips Trender Filmtips Intervjuer Resguider Årshoroskop 2025

Hennes Instagramliv lockade tusentals följare – men allt var ett test

06 okt, 2016
AvSofia Börjesson
Varje bild som lades upp gav sken av ett festligt, roligt och händelserikt liv – men få av följarna på Instagram ifrågasatte mängden alkohol hon verkade konsumera.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

Den franska modellen Louise Delage gick från okänd 25-åring till Instagram-kändis med över 58 000 följare på bara två månader. Detta tack vare smart hashtag-användning och bilder på en extravagant livsstil med drinkar, resor, fester och båtutflykter. Men bilderna visade även något annat.

LÄS OCKSÅ: Instagramkontot som visar upp samma läppstift på olika hudnyanser

Det här inlägget från Instagram går inte att visa just nu. (E01)
Det här inlägget från Instagram går inte att visa just nu. (E01)
Det här inlägget från Instagram går inte att visa just nu. (E01)

På varje bild finns ett glas eller en flaska med alkohol i – något som få följare verkade reflektera över. Men Louise Delage finns egentligen inte på riktigt utan är bara en påhittad karaktär. Instagram-kontot är nämligen bara en del av Addict Aides kampanj ”Like My Addiction” som tagits fram för att öka medvetenheten om alkoholism bland unga. Och även för att människor ska få upp ögonen för något som kan vara väldigt svårt att se; beroendet som finns mitt framför ögonen på oss. 

Annons

LÄS OCKSÅ: Här är mamman som härmar kändisarnas instagrambilder – och hon gör det fantastiskt

Det här inlägget från Instagram går inte att visa just nu. (E01)

 

Det här inlägget från Instagram går inte att visa just nu. (E01)
Det här inlägget från Instagram går inte att visa just nu. (E01)
Annons

Efter att man avslöjat bluffkontot släpptes filmen om kampanjens syfte som i nuläget har fått närmare en halv miljon visningar.

LÄS OCKSÅ: Instagram Stories – varför skulle du komma och sabba allt?

Se kampanjens video här:

Källa: AdWeek

Annons