Populärt: Serietips Trender Filmtips Intervjuer Resguider Årshoroskop 2025

Bahar Pars och Lena Olin frontar Kappahls höstkampanj

14 sep, 2018
AvJohanna Lejon
Bahar Pars för Kappahl 2018
Under hösten kommer världsstjärnan Lena Olin att möta en av våra mest spännande svenska skådespelare, Bahar Pars, i ett inspirerande samarbete med KappAhl. Samarbetet belyser allas vår strävan efter balans i vardagen och hur en inspirerande och välkoordinerad garderob kan bidra.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Under vinjetten ”My everyday essentials” lyfter KappAhl höstens nyckelplagg som skapar den viktiga basen i varje kvinnas garderob, den som alltid fungerar och stärker kvinnor i deras vardag – oavsett vilka utmaningar de står inför.

Valet av Lena Olin och Bahar Pars som ambassadörer för kampanjen föll sig naturligt. De är båda förebilder och verkar i en bransch som ställer stora krav på prestation och utstrålning och deras behov av balans i vardagen är lika viktig som för vilken annan kvinna som helst.

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

– Vi är väldigt stolta över att få presentera Lena och Bahar som ambassadörer för KappAhl. I kampanjen vill vi tillsammans med dessa inspirerande kvinnor anta utmaningen med att hitta balans i vardagen, hela vägen in i garderoben, säger Glenda Marevind, Head of Brand & Marketing på KappAhl.

Lena Olin för Kappahl

I kampanjen möts Lena och Bahar i samtal kring livet, karriären och utmaningen med att få vardagspusslet att gå ihop och hur en inspirerande och välkoordinerad garderob kan bidra.

Annons

Lena Olin är en av Sveriges främsta skådespelare, verksam i Hollywood. Hon är just nu aktuell med den hyllade tv-serien Riviera och kampanjen med KappAhl är hennes första kommersiella samarbete någonsin.

Bahar Pars har medverkat i ett antal filmer och pjäser, bland andra En man som heter Ove där hon var Guldbagge-nominerad. Hon är också en hyllad regissör och manusförfattare med ett stort samhällsengagemang, vilket också återspeglas i hennes arbete.

Kappahl Bahar Pars

Kollektionen kommer att finnas tillgänglig i butik från 19 september.

Annons