Rihanna creative director för Puma

11 feb, 2015
AvAnja Forsnor
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons
rihanna-for-puma

I december blev det officiellt att Rihanna skrivit på som creative director för sportmärktet Puma. Rihanna kommer arbeta med att utforma och anpassa klassiska Puma-stilar samt skapa nya stilar för utveckla Pumpas produktportfölj.

Enligt Puma ska de ha kommit överens om ett flerårigt samarbete vilket innebär att vi har mer än en kollektion att se fram emot. Det sägs att sångerskan kommer arbeta ”hands-on” och vara delaktig i fler steg på vägen så vi förväntar oss spännande kollektioner där sångerskans unika stil skiner igenom.

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

Detta är inte första steget in i modevärlden för Rihanna som tidigare arbetat med både River Island, MAC, Giorgio Armani, Balmain och Gucci. Vi undrar om det är så att Rihanna har fler timmar på dygnet än någon av oss andra? Något datum för första kollektionen är ännu inte offentliggjort.

Av Anja Forsnor

Annons