ANNONSSAMARBETE MED MOTOROLA

Mobiltelefonen med en extra touch – årets hetaste färg

02 maj, 2024
AvCornelia Larsson
Från enkla lådor med antenner till väggmonterade apparater och nu till smidiga mobiltelefoner vi tar med oss överallt. Vår telefon har blivit vår konstanta följeslagare och vi vill inte bara att den ska vara praktisk, utan även estetiskt tilltalande. Elektronikföretaget Motorola har lyssnat på våra önskemål och samarbetat med Pantone som presenterar den nya Edge 40 Neo och Razr 40 Ultra i årets mest eftertraktade färg ”Peach Fuzz”.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!

Varje år utser färgjätten Pantone årets färg, och 2024 blev den korallfärgade persikoinspirerade färgen ”Peach Fuzz” vinnaren. Pantone Color of the Year väljs genom att analysera globala trender och teman under året och tar hänsyn till alla viktiga aspekter av samhället: mode och design, marknadsföring och sociala medier, politik och världsläget. Det är just därför Motorola anser att samarbetet passar som handen i handsken.

Foto: Motorola

Ett steg före industrin

– Syftet är att illustrera hur färgval och popularitet hos vissa färger eller färgfamiljer återspeglar vad som händer i kulturen vid en viss tidpunkt, samt att lyfta fram och informera om färgernas symboliska natur, förklarar Pantone.

Motorola Edge 40 Neo och Razr 40 Ultra kommer i flera Pantonefärger, bland annat i årets färg "Peach Fuzz". Förutom fräscha färger utlovas förstklassig högteknologi. Razr 40 Ultra kommer i det populära slutna formatet.

– Med sin slutna formfaktor är detta den tunnaste flip-smarttelefonen i branschen. Den bygger på den kraftfulla mobilplattformen Snapdragon® 8+ Gen 1, har ett effektivt batteri och den största externa displayen som finns för flip-telefoner, säger Motorola.

KÖP DEN HÄR (reklamlänk)

Motorola Razr 40 Ultra är i det populära flip-formatet. Foto: Motorola

Edge 40 Neo är både vatten- och dammtålig.

Motorola Edge 40 Neo är en mobiltelefon som fångar Edge-seriens vision om att leverera premiumteknik till så många kunder som möjligt. Det är en extra tunn design på bara 7,76 mm och de böjda kanterna gör telefonen lätt att hantera. Den är även vattentät enligt IP68, så du kan slippa oroa dig för att enheten ska skadas om den hamnar i vatten eller kommer i kontakt med damm.

FÄRGEN SÄTTER PRÄGELN

Stine Jespersen, Head of Marketing Nordics på Mobile Business Group, påpekar att smartphones är idag ett sätt att uttrycka sig på.

Foto: Motorola

– Det är inte konstigt att färgen på vår telefon spelar en stor roll. Med en personlig bakgrund inom design, som grafisk designer och creative director, har jag alltid haft Pantone till hands i mitt arbete, och jag vet hur viktigt det är med färg. Vi är otroligt stolta över att vi kan ligga steget före branschen genom att addera årets färg till vår befintliga katalog av Pantone-märkta mobiltelefoner, säger Jespersen.

Samarbetet med teknikjätten Motorola har redan pågått länge, och Pantone har ansvarat för valet av årets färg i över tjugo år.

Läs mer om Motorola x Pantone här (reklamlänk)

Mobiltelefonen med en extra touch – årets hetaste färgBrand logo
Mobiltelefonen med en extra touch – årets hetaste färg