Populärt: Bäst i testHudvårdHårvårdSe Min RutinSkönhetsredaktörens favoriterSolskydd

Solglasögon + Byredo-parfym = Sant!

04 maj, 2015 
AvMaria Ahlgren
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons
Skärmavbild 2015-03-24 kl. 13.15.43
byredo x oliver peoples

Älskar du solglasögon – och parfym? Grattis! Nu kan du matcha de tu till perfektion. Ett nytt samarbete mellan parfymhuset Byredo och solglasögonmärket Oliver Peoples utforskar kopplingen mellan syn– och doftsinnet. I samarbetet matchas en limiterad doft från Byredo med specialdesignade Olivier Peoples-solglasögon i tre modeller vardera för honom och henne. Doften och solglasögon kan köpas var för sig, men allra finast är limitied edition-boxen i trä med ett handplockat kit där färgen på glasögonens lins matchar flaskan.

Annons

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Doftinspirationen fick Byredos creative director och grundare Ben Gorham från staden Los Angeles och det neurologiska tillståndet synestesi, där två sinnen är sammankopplade. Ofta är det ovanligt kreativa personer som uppvisar synestesi (bland annat har Pharrell Williams pratat mycket om sin synestesi). Doften är unisex och flaskan finns i tre olika färger.

Skärmavbild 2015-03-24 kl. 13.17.55

Det visuella materialet är fotat av Andreas Öhlund och Maria Therese tillsammans med supermodellen Frida Gustavsson och Carsten Höller. Limited edition-boxen säljs på utvalda varuhus och butiker runt om i världen för ca motsvarande 4 450 kr (enbart doft ca 1 400 kr).

Dammodellerna. Vilken lins– och flaskkombo gillar du bäst?

Av Maria Ahlgren Foto Andreas Öhlund och Maria Therese

Annons