Peg Parnevik frontar ny stor make up-kampanj

Max Factor har valt den färgsprakande popartisten Peg Parnevik som sin nya profil till uppföljningen av succékampanjen #myfactor. Peg tar nu över efter stjärnor som Miriam Bryant samt Elizabeth och Victoria Lejonhjärta.
24 augusti, 2017

”I den kommande #myfactor-kampanjen har Peg identifierat sina egna speciella faktorer hon hyllar som de egenskaper i hennes utseende hon känner sig mest stolt och glad över och väljer att highlighta när hon sminkar sig. Peg ser sina ögon som sin factor, men även hennes fräknar som förstärker hennes charmiga karaktär”, skriver Max Factor i ett pressmeddelande.

Kampanjen visar upp Peg i olika variationer på looks som visar hur hennes faktorer på ett lekfullt och inspirerande sätt kan framhävas efter olika teman och säsonger.

Läs också: Marilyn Monroe – ny ambassadör för Max Factor

Max Factor har valt artisten Peg Parnevik som ansikte för #myfactor i Sverige under hösten och vintern. Varumärket föll för hennes starka personlighet och oemotståndligt varma energi.

”Peg går sin egen väg och ser sin faktor som en styrka och karaktärsdrag hon gärna förstärker med make up på olika sätt efter humör eller säsong. I #myfactor hoppas hon på att inspirera och uppmuntra andra att upptäcka och lyfta fram det dem älskar med sig själva, deras egen faktor”, skriver man i pressmeddelandet.

– Jag är en stor förespråkare av att man ska veta sitt värde och älska sig själv. Skönhet är något personligt och vi har alla något vi gillar lite extra med oss själva. För mig handlar #myfactor kampanjen om just det, att komma ihåg sin unikhet och dem saker du älskar hos dig själv, det som gör dig till just dig. Jag tycker att i dagens samhälle lägger vi för mycket fokus på att jämföra oss själva med andra och glömmer ofta att älska sig själv, säger Peg Parnevik.

Läs också: Miriam Bryant och systrarna Lejonhjärta i kampanj som hyllar skönhet

I kampanjen, som även lanseras i Norge och Danmark, syns andra populära profiler, som sångerskan Julie Bergan från Norge samt modellen och profilen Cecilie Haugaard från Danmark. Tillsammans utgör dem en dynamisk trio som inspirerar till hur vi kan hitta vår egna faktor att vara stolta över och förhöja den tillsammans med Max Factor make-up för olika tillfällen och säsonger.

– Vi både älskar och identifierar oss med Pegs naturliga och slående personlighet med massor av energi och är väldigt glada över att samarbeta med henne i denna kampanj. Vi anser att alla har sin egen individuella skönhet och att smink ska reflektera detta genom att betona din personlighet och faktor. Max Factors make up artistry strävar efter att visa kvinnor hur deras faktor kan highlightas på olika sätt, och Pegs personlighet är perfekt för detta, säger Rozemarijn Koppenaal, Marketing Director Europe, Max Factor.

Foto Max Factor