Populärt: Bäst i test Se Min Rutin Skönhetsredaktörens favoriter Parfymer Beautytrender

Hailey Bieber säljer Rhode – populära budgetmärket e.l.f Beauty tar över

29 maj, 2025
Nu står det klart! Hailey Bieber säljer sitt populära hudvårdsmärke Rhode, tre år efter lansering. Köparen? Budgetmärket e.l.f Beauty. Här är allt vi vet om affären!
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons
Fashion moments: Hailey BieberBrand logo
Fashion moments: Hailey Bieber

På bara tre år har Hailey Biebers Rhode kommit att bli ett av världens mest populära beautymärken. Hailey Bieber lanserade Rhode år 2022 och sedan lanseringen har märket nått en omsättning på 212 miljoner dollar, vilket motsvarar cirka 2,3 miljarder svenska kronor. Men nu är det dags för nästa steg för märket. Nu står det nämligen klart att Hailey Bieber säljer Rhode till e.l.f Beauty. Det här innebär affären!

e.l.f. Beautys styrelseordförande och VD Tarang Amin och Hailey Bieber.
Annons

Hailey Bieber säljer Rhode – till e.l.f beauty

Nu står det klart att e.l.f Beauty, som också äger det populära budgetmärket e.l.f Cosmetics, köper upp Rhode. Summan märket fick betala? En miljard dollar, vilket motsvarar cirka 10,5 miljarder svenska kronor. Hailey Bieber kommer att fortsätta som Chief Creative Officer och Head of Innovation på Rhode, men kommer också att vara strategisk rådgivare till e.l.f. Beauty.

– När jag startade Rhode ville jag verkligen inte bara skapa ett varumärke, utan en hel värld. För mig är Rhode inte bara produkter – det är en känsla, en livsstil, en plats. Att samarbeta med e.l.f. Beauty gör det möjligt för oss att föra Rhodes värld till fler människor och ta den här drömmen till nästa nivå, säger Hailey Bieber till InStyle.



Under hösten väntas Rhode lanseras på Sephora i USA och Storbritannien. Om och när märket kommer till Sverige är däremot inte klart. Men i ett pressmeddelande säger Hailey Bieber:

– Vi kan knappt bärga oss tills vi får ta Rhode till fler faces, places och spaces. Från dag ett har min vision för Rhode varit att skapa grundläggande hudvård och hybridmakeup som du kan använda varje dag".

Foto: Launchmetrics/Spotlight

Annons