Audrey Tatou spelar huvudrollen i Chanels rekordlånga reklamfilm
[nggallery id=869]
Franska skådespelerskan Audrey Tatou verkar ha blivit Chanels nya älskling. Huvudrollen i filmen om Coco Chanel följs upp med en dito i nya reklamfilmen för Chanels signaturparfym Chanel no 5. Med en speltid på två minuter och tjugo sekunder är det en ovanligt lång reklamfilm. Den lär dock inte ha kostat lika mycket som den senaste Chanel no5-reklamfilmen som Baz Luhrmann gjorde med Nicole Kidman i huvudrollen.
Den hade en budget som en hel Hollywoodproduktion – men fick inga stående ovationer.
Den nya filmen har precis haft premiär på Chanels hemsida, 88 år efter
parfymens lansering. Kortfilmens regissör
Jean-Pierre Jeunet såg det som en självklarhet att Audrey skulle få
rollen.
– Bara hennes ögon, som jag känner till så väl, gjorde henne perfekt, säger Jeunet.
På redaktionen är meningarna kring den nya filmen delade. Maria gillar den inte särdeles och undrar varför Audrey Tatou ser ut som hon sålt smöret hela tiden. Och tycker för övrigt inte att killen är något att trängta över.
Emma är en romantiker och suckar istället tungt när hon tittar på filmen över min axel. Hon konstaterar att Audrey aldrig har varit vackrare, att hon genast vill ut och åka tåg och också vill jaga efter en hunk på en båt. Dessutom håller Emma inte med om sålt-smöret-minen utan tycker snarare att det ser ut som Audrey är full av åtrå.
Vad tycker du? Se hela filmen Train de Nuit genom att klicka på bilden nedan:
Av Lisa Arnell och Maria Lindholm