Populärt: SerietipsTrenderFilmtipsIntervjuer

5 bilderna på Instagram som svenskar ogillar mest

20 jul, 2017 
AvErika Bergman
De mest hatade bilderna på Instagram är också de vanligaste, enligt en ny undersökning.
Annons

Flexade biceps, barn och myspysiga kollegor. Svenskens avsky mot vissa poster på sociala medier är skoningslös. I en ny undersökning av Sifo för Adobe har man frågat 2105 personer vad de gillar minst bland bilderna folk lägger upp på Facebook och Instagram.

Träningsbilder

41 procent ogillar träningsbilder. Det är nästan varannan svensk, kanske den hälft som inte tränar eller i alla fall de som har vett nog att ta hänsyn till sina medmänniskor och hålla träningen för sig själv.

Selfies

34 procent ogillar selfies. Det är enbart ännu ett verktyg för narcissister att bygga upp sitt självförtroende.

Mat och dryck

Bilder på fika, mat och dryck är tråkigt, enligt 28 procent av de tillfrågade. Ät upp din mat innan den blir kall. Tar du en bärs? Njut av den istället för att lägga ut en bild med texten ”här kan man va”.

Kollegor

21 procent har svarat att de inte vill se bilder på andras kollegor. De är väl trötta på att se hur kul andra och deras kollegor har på jobbet när det själva sliter. Rimligt.

Annons

Barn

18 procent har svarat att de inte vill se barnbilder. Får man gissa att det är de 18 procenten som inte har barn på Instagram?

Vad vi faktiskt VILL se

Helst av allt vill vi se bilder på naturmiljö, sevärdheter och semester. Även bilder på våra vänner och familj är av intresse. Så om du vill håva in många likes – lägg de uppstyltade egobilderna på hyllan och satsa på miljöbilderna istället.

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

Undersökningen om vad svenskar älskar och hatar att se på sociala medier har utförts av Sifo med Adobe som uppdragsgivare. 2105 personer har deltagit i undersökningen som gjort för fototävlingen Exhibition Stockholm.

LÄS MER:

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

Annons